Startsidan | Om oss | Schema | Sponsring | Sponsorer | Bevis | Kontakta oss

Välkommen till PCS bloggen!

Paranormal Crew Sweden= En grupp med människor, som vilka vanliga personer som helst men med ett stort frågetecken i vardagen. Det paranormala, är det något som människan skapat i sitt egna sinne?
Eller, är det något lika verkligt som du och jag?

Vi har alla säkert sett något program om det paranormala och när vi sett färdigt det har vi alla nån gång just den frågeställningen. PCS är skapat för det ändamålet, Vi har valt att ta saken i egna händer och utforska den paranormala "världen".
Crew:ets första expedition på den paranormala banan var innan PCS skapats.
Lördag den tolfte Februari var det Charlie Svensson och Fredrik Thuresson
som skulle tillbaka till ett hus "det gula huset" de besökt några gånger tidigare.

Charlie som är en god vän till mig (Fredrik Engberg) hade sen tidigare uttryckt deras intresse i det paranormala. Jag och min flickvän satt hemma och hade en vanlig myskväll när jag tänkte, varför inte hänga med? Kort efter det körde vi för att möta Charlie och Fredrik för att ge oss ut på vår första tur.
Efter turen, som förövrigt vart rejält lyckad, frågade jag Charlie om de var intresserade för att "officiellt" skapa ett team som skulle undersöka det paranormala.

Dom behövdes inte övertygas utan var på idén utan tvekan! Nu är vi här, bloggen redo så att ni som läser detta kan följa våra undersökningar och fynd. Vi har redan några intressanta platser som skall besökas, bland annat ett återbesök till "det gula huset" bl.a på grund av de fenomen vi fick uppleva när vi var där senast!

Om ni också är intresserade av att reda ut frågan? Håll er uppdaterade på bloggen och förhoppningsvis finner ni det intressant och väl värt er tid! Har ni några tips eller förslag till oss, tveka då inte på att kontakta oss!

Information om hur ni lättast kontaktar oss finner ni i vänsterspalten Vill ni veta mera om vilka vi specifikt är? Ja då är det bara att klicka på våra porträtt i högerspalten så finner ni nog det ni söker!


Watch your six!

//F.Engberg "Reaper"




Kommentarer
Postat av: Karl

Hej hallå! Vet ej om jag är den första som följer denna blogg men jag tänkte dela med mig av lite visdomsord till andra läsare. Först och främst vill jag säga att jag är god vän till Charlie och Fidde T. Fredrik E är dessutom min käre kusin! Vad gäller det paranormala tillhör jag väll kategori 2 som PCS har listat. Jag har blivit järntvättad av skolvärlden och är väldigt kritisk till sådant här (och allt annat jag inte kan få bevisat genom evidensbaserad kunskap) men jag måste vara open-minded och jag kommer således följa denna blogg med spänning. Om vi bortser från spökfrågan är jag oerhört fascinerad av öde platser. Det finns något väldigt estetiskt i det bortglömda i vår civilisation.



Ni som tänkt att fara ut på spökturer likt denna grupp bör tänka på några saker. PCS vet vad de sysslar med men för er andra:



1. När ni tar er in på områden och i utrymmen som inte klassas som allmänna kan ni göra er skyldiga till olaga intrång, om ni inte har medgivande att vistas på platsen. Be helst ägaren eller annan ansvarig om tillstånd men om detta inte är ett alternativ, var då försiktiga och bestäm redan innan något att säga ifall ni skulle bli upptäckta och håll koll på hur ni på snabbast möjliga vis tar er bort från platsen. Förbered flera flyktvägar i olika riktningar. Om ni har otur kan ni bli anmälda och dömas till böter, eller om brottet anses vara grovt, fängelse i maximalt 2 års tid.



2a. Vad gäller hälsosäkerheten finns det två saker att tänka på. Gå aldrig på mörkt trä, då det finns risk att golvet ger vika om trät är ruttet/murket. Håll även uppsikt uppåt. I gamla träkåkar kan en sviktande takås eller böjda takbjälkar skvallra om att taket är nära på att rasa samman. Flera övergivna hus är utdömda men eftersom det är dyrt att riva dem låter ägaren ofta lokalerna stå och förfalla istället. Det innebär ofta en stor risk att röra sig i dessa miljöer. Var försiktiga och ha även här koll på vart ni kan ta tillflykt.



2b. Denna punkt handlar också om hälsa. Tänk på att gamla tråkåkar kan vara fulla med sporer ifrån mögelsvamp. För oss människor som inte är känsliga för mögel är det ofta ingen risk men för överkänsliga och allergiska personer kan det vara förenat med livsfara att vistas på sådana här platser. I vissa hus finns det risk för asbest, vilket är farligt för alla och detta finns i flera gamla byggnader. Sönderbruten asbest kan finnas i luften och är livsfarlig om man vid flertaliga tillfällen och/eller under lång tid andas in det. Även damm och andra ämnen kan röras upp i luften genom vinddrag av olika slag. Om ni ska röra er i gamla industrilokaler ta då reda på vad de använts till. Det finns faktiskt en risk att de inte sanerats ordentligt eller alls. Vad som helst kan finnas i ömtåliga behållare och annat. Bär därför alltid munskydd som skydd för näsa och mun när bi vistas på övergivna platser.



Ställ alltså betydelsen av besöket mot riskerna. Sedan är det bara att ha kul!



Bra länkar:

http://www.notisum.se/ (lagar etc.)

https://www.flashback.org/ (många trådar om denna typ av hobby)

2011-03-01 @ 19:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign by JojjoDesign